چالش ها و تغییرات در بازار صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) چیست؟ بنیاد iShares بیت کوین BlackRock (IBIT) برای اولین بار از زمان راه اندازی در ژانویه، هیچ ورودی جدیدی را ثبت نکرد و به روند سرمایه گذاری روزانه چند میلیون دلاری پایان داد. IBIT از زمان راه‌اندازی در ۱۱ ژانویه، به طور مداوم روزانه میلیون‌ها دلار جذب کرده بود و در عرض تنها ۷۱ روز به حدود ۱۵.۵ میلیارد دلار رسید، اما این سری از ورودی‌های وجوه در ۲۴ آوریل با عدم ثبت ورودی جدید توسط BlackRock به پایان رسید.

در بخش ETF بیت کوین چه اتفاقی می افتد؟

چالش ها و تغییرات در بازار صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF)

سایر شرکت کنندگان در بازار ETF بیت کوین نیز شاهد دوره چالش برانگیزی بودند. در میان ۱۱ صندوق ETF بیت کوین ثبت شده در ایالات متحده، صندوق تبار Wisdom Origin بیت کوین (FBTC) و صندوق ETF بیت کوین ARK 21Shares (ARKB) با ثبت ورودی های به ترتیب ۵.۶ میلیون دلار و ۴.۲ میلیون دلار، برجسته شدند. در همین حال، فشار فروش در Grayscale Bitcoin Trust ETF (GBTC) ادامه یافت که در ۲۴ آوریل خروجی ۱۳۰.۴ میلیون دلاری را تجربه کرد و منجر به خروج خالص ۱۲.۶ میلیون دلاری از وجوه ETF بیت کوین در آن روز شد.

چالش ها و تغییرات در بازار صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF)
bitcoin-ETF

در حالی که این اولین باری بود که ورودی وجه در IBIT اتفاق نمی افتاد، اما در بین سایر شرکت کنندگان ETF، یک موقعیت غیرعادی نیست. برای مثال، صندوق FBTC Fidelity نیز در طول دو هفته گذشته در سه روز هیچ ورودی را ثبت نکرد.

تا به امروز، صندوق های ETF بیت کوین معامله شده در ایالات متحده توانسته اند خالص ۱۲.۳ میلیارد دلار بیت کوین را جمع آوری کنند. با این حال، خروج وجوه از GBTC برخی از ورودی‌های ۱۰ ETF بیت کوین دیگر را جبران کرد، به طوری که خروج وجوه از GBTC از ۱۱ ژانویه تاکنون از ۱۷ میلیارد دلار فراتر رفته است.

مطالب مرتبط :   ثروتمندان چگونه سرمایه گذاری می کنند؟

چشم انداز ETF و اتریوم

چالش ها و تغییرات در بازار صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF)
ETF & Ethereum

 

برخی از شرکت کنندگان در بازار ETF بیت کوین همچنان در حال درخواست برای صندوق‌های ETF اتریوم در ایالات متحده هستند، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) اخیراً تصمیمات تأیید برای بسیاری از آنها را به تعویق انداخته است. SEC در ۲۳ آوریل اعلام کرد:

“کمیسیون بر این باور است که اختصاص دادن دوره طولانی تری برای صدور دستور تأیید یا رد پیشنهاد تغییر قانون، با اصلاحیه شماره ۱، مناسب است تا زمان کافی برای بررسی پیشنهاد تغییر قانون داشته باشد.”

نتیجه گیری:

بازار صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در حال حاضر با چالش هایی مواجه است. IBIT، یکی از محبوب ترین ETF ها، برای اولین بار از زمان راه اندازی، هیچ ورودی جدیدی را ثبت نکرده است. سایر ETF ها نیز شاهد کاهش ورودی و افزایش فشار فروش بوده اند. با این حال، علیرغم این چالش ها، ETF های بیت کوین تا به امروز توانسته اند خالص ۱۲.۳ میلیارد دلار بیت کوین را جمع آوری کنند.

در همین حال، تعدادی از شرکت کنندگان در بازار همچنان در حال درخواست برای ETF های اتریوم در ایالات متحده هستند، اما SEC اخیراً تصمیمات تأیید را برای بسیاری از آنها به تعویق انداخته است.

هنوز مشخص نیست که آینده چه چیزی در انتظار بازار ETF بیت کوین و اتریوم است. با این حال، به نظر می رسد که تقاضای قابل توجهی برای این محصولات وجود دارد و احتمالاً علیرغم چالش های کوتاه مدت، نقش مهمی در بازار ارزهای دیجیتال ایفا خواهند کرد.

مطالب مرتبط :   امنیت در ارز دیجیتال
Shares: