بیت کوین، به سرعت به هاوینگ خود نزدیک می شود.پیش بینی های اخیر این امید را به سرمایه گزاران بیت کوین، می دهد که تا سال ۱۴۰۴، به واسطه هاوینگ به عنوان یک سکوی پرتاپ عمل کرده و قیمت بیت کوین به ۱۵۰ هزار دلار هم خواهد رسید.

در سال ۲۰۲۱، بیت کوین شاهد رشد انفجاری بود و قیمت آن از ۳۰ هزار دلار در ابتدای سال به ۶۸ هزار دلار در اواخر نوامبر رسید. با این حال، پس از آن با افت شدیدی روبرو شد و در جولای ۲۰۲۲ به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد. از آن زمان، بیت کوین در حال نوسان بوده و در حال حاضر (مارچ ۲۰۲۴) در حدود ۴۰ هزار دلار معامله می شود.در این مقاله ارزکام، درباره رشد بیت کوین ۱۵۰ هزار دلار می رسد یا خیر؟

بیت کوین 150 هزار دلار می شود

آیا بیت کوین به ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید؟

برخی از تحلیلگران معتقدند که بیت کوین پتانسیل رسیدن به قیمت ۱۵۰ هزار دلار را در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ دارد. این تحلیل گران همچنین پیش بینی کردند که احتمال یک بعد از پرتاپ شدن توسط یک هاوینگ به قیمت ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید.نزدیک شدن به رویداد هاوینگ سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال را امیدوار کرده است.

پیش بینی های تام لی تحلیلگر معروف، تا پایان سال میلادی به قیمت ۱۵۰ هزار دلار خواهد رسید.

به گزارش تجارت نیوز،دو پیش آمد مهم باعث نزدیک شدن قیمت بیت کوین به این قیمت رسیده است یکی از این موارد هاوینگ است و دومین مورد آغاز کار ETF های بیت کوین است.

مطالب مرتبط :   آلت کوین چیست؟

بیت کوین

تاثیر افزایش هاوینگ بر قیمت بیت کوین

هاوینگ یا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین، رویدادی است که هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد و طی آن، تعداد بیت کوین‌های جدیدی که به استخراج‌کنندگان برای تأیید تراکنش‌ها تعلق می‌گیرد، به نصف کاهش می‌یابد. این رویداد به طور ذاتی بر عرضه بیت کوین تأثیر می‌گذارد و به دلیل ماهیت کمیاب این ارز دیجیتال، می‌تواند بر قیمت آن نیز اثرگذار باشد.

تاثیر هاوینگ بر عرضه بیت کوین:

  • در حال حاضر، پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین ۶.۲۵ بیت کوین است.
  • با هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴، این پاداش به ۳.۱۲۵ بیت کوین در هر بلاک کاهش خواهد یافت.
  • این کاهش عرضه، به طور بالقوه می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین شود.

تاثیر هاوینگ بر تقاضا برای بیت کوین:

  • هاوینگ می‌تواند توجه رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران را به بیت کوین جلب کند.
  • افزایش تقاضا برای بیت کوین، می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد.
  • البته، عوامل دیگری مانند شرایط اقتصادی کلان و مقررات دولتی نیز می‌توانند بر تقاضا برای بیت کوین تأثیر بگذارند.

نکاتی برای در نظر گرفتن:

  • رابطه بین هاوینگ و قیمت بیت کوین پیچیده است و عوامل متعددی می‌توانند بر قیمت این ارز دیجیتال تأثیر بگذارند.
  • گذشته، تضمینی برای آینده نیست و ممکن است هاوینگ بعدی بیت کوین منجر به افزایش قیمت آن نشود.
  • سرمایه‌گذاری در بیت کوین با ریسک بالایی همراه است و قبل از سرمایه‌گذاری، باید به طور کامل تحقیق و بررسی کنید.

تاثیر هاوینگ و کاهش نرخ بهره بر قیمت بیت کوین:

همزمانی کاهش نرخ بهره و هاوینگ ۲۰۲۴باعث رشد بیت کوین می شود.همچنین در نظریه اخیر گلدمن ساکس، رشد سالم و داده های بازار کار ممکن است نشان دهد که کاهش فوری نرخ بهره ضروری نیست، اما افزایش رشد داده ها، نشان می دهد که این پیش بینی و کاهش نرخ بهره به سرعت در حال وقوع است.اگر فدرال زودتر به نتیجه کاهش نرخ بهره برسد نتیجه را تا آخر سال۲۰۲۴ خواهید دید.همزمانی کاهش نرخ بهره و هاوینگ افزایش نرخ بیت کوین را تأمین می کند و ممکن است همزمانی تأیید ETF نیز صورت بگیرد.

مطالب مرتبط :   معرفی 10 اکوسیستم برتر بلاک‌چین

نتیجه گیری:

درصورت بروز دو عامل افزایش قیمت بیت کوین به ۱۵۰ هزار دلار تا آخر سال ۲۰۲۴ اتفاق خواهد افتاد. این دو عامل عبارتند از : هاوینگ ، کاهش نرخ بهره است. درصورتی که این عامل رخ دهد و همزمان صندق های ETF بیت کوین تایید شود احنمال بالا رفتن از مرز ۱۵۰ هزار دلار نیز وجود دارد.

Shares: