کاهش شدید قیمت NFT همچنان ادامه داردکاهش شدید قیمت NFT همچنان ادامه دارد. مجموعه محبوب NFT با ارزش بالای اکوسیستم اتریوم، کلاب قایق‌های خسته (Bored Ape Yacht Club) شاهد کاهش ۹۰ درصدی قیمت پایه خود از زمان اوج به ۱۱.۱ اتریوم رسیده است که پایین‌ترین حد از آگوست ۲۰۲۱ به شمار می‌رود. طبق داده‌های NFT Price Floor، قیمت پایه BAYC بعد از افت ۵۰ درصدی از اول مارس، به کمتر از ۱۰ اتریوم نزدیک شده است.

کاهش شدید قیمت NFT همچنان ادامه دارد

کاهش شدید قیمت NFT همچنان ادامه دارد

پروژه محبوب NFT که توسط Yuga Labs پشتیبانی می‌شود، در آوریل ۲۰۲۱ به علاقه‌مندان NFT معرفی شد و اخیراً شاهد کاهش قیمت بوده است، به گونه‌ای که قیمت پایه کلکسیون را به سطوح مشاهده شده در آگوست ۲۰۲۱ بازگردانده است. این کلکسیون محبوب در تاریخ ۱ مه ۲۰۲۲ با ثبت قیمت پایه ۱۲۸ اتریوم، موفق به جلب توجه شد. این کاهش همچنین به دلیل کاهش علاقه به بازار NFT است.

کاهش شدید قیمت NFT همچنان ادامه دارد

رکود بازار NFT همچنان ادامه دارد

در طول این مدت در مجموعه BAYC، سرمایه‌گذاران NFT همچنان مبالغ هنگفتی را برای قطعات کمیاب این مجموعه پرداخت می‌کنند. ماه گذشته، NFT شماره ۸۳۰ از BAYC توسط یک سرمایه‌گذار به قیمت ۱.۹۲ میلیون دلار، معادل ۵۰۴.۳ اتریوم خریداری شد. به تازگی، قطعه کمیاب دیگری خریداری پیدا کرد که ۳۰ اتریوم برای آن پرداخت شد.

بزرگترین مجموعه NFT بر اساس ارزش بازار، یعنی CryptoPunks نیز شاهد کاهش قیمت پایه خود بوده است. رکورد ۱۱۳.۹ اتریومی این مجموعه با کاهش ۶۴ درصدی مواجه شده است. در طول این مدت، بسیاری از کارشناسان NFT همچنان در مورد این بحث می‌کنند که آیا بازار دوباره مورد توجه قرار خواهد گرفت یا خیر.

مطالب مرتبط :   راهنمای خرید کیف پول لجر

نظر یک شخصیت برجسته در مورد NFT

شی خای وی، یکی از بنیانگذاران LongHash Ventures، استدلال کرد که NFT های هنر دیجیتال هرگز برای اینکه به عنوان پروژه‌های مستقل وجود داشته باشند، در نظر گرفته نشده‌اند و تیم‌های پشت آن‌ها باید به فکر ادغام با بخش‌های دیگر صنعت بلاکچین باشند تا مفید واقع شوند. وی اظهار داشت:

“بدون داشتن چشم‌انداز واضحی از برند و محصولات واقعی پشت آن، رشد بسیار سخت است.”

با این حال، وی همچنین افزود که NFT ها می توانند برای پروژه های مبتنی بر بلاکچین که اقتصاد درون بازی را ادغام می کنند و مالکیت NFT را ارائه می دهند، به عنوان یک ابرقدرت عمل کنند:

“اگر از قبل چشم‌انداز بسیار واضحی داشته باشید، همه چیز بسیار آسان‌تر می‌شود. در این صورت بازی، زیرساخت، بلاکچین، بازار و پذیرندگان اولیه وجود دارند و شما می‌توانید آن‌ها را جذب کنید.”

نتیجه گیری:

بازار NFT با افت شدید قیمت‌ها روبرو است. مجموعه‌های محبوب مانند Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks شاهد کاهش قابل توجهی در قیمت پایه خود بوده‌اند. این افت قیمت به دلیل کاهش علاقه به NFT و عدم وجود چشم‌انداز واضح برای پروژه‌های NFT است.

با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که NFT ها هنوز پتانسیل رشد را دارند، به شرطی که با سایر بخش‌های صنعت بلاکچین ادغام شوند و کاربردهای دنیای واقعی ارائه دهند.

مطالب مرتبط :   سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو برای جذب سرمایه ادامه دارد

منبع:turkcoin New.com

Shares: