سرعت بخشیدن صادرات نفت با ارز دیجیتال در ونزوئلا به چه صورت است؟ ونزوئلا، به ویژه با بازگرداندن تحریم های ایالات متحده بر صنعت نفت، پذیرش ارز دیجیتال برای صادرات نفت را تسریع می کند. شرکت نفت دولتی PDVSA قصد دارد استفاده از ارز دیجیتال را برای صادرات نفت خام و سوخت افزایش دهد، همانطور که منابع آشنا با این طرح اشاره کردند. اقدامات ایالات متحده می تواند استفاده از ارزهای دیجیتال را افزایش دهد.در ادامه این مقاله خبری ارزکام، درباره تسریع کردن صادرات نفت با ارزدیجیتال در ونزوئلا را بیشتر صحبت می کنیم.

سرعت بخشیدن صادرات نفت با ارز دیجیتال در ونزوئلا

وزارت خزانه داری ایالات متحده اخیراً به مشتریان و تأمین کنندگان PDVSA تا ۳۱ مه مهلت داد تا معاملات را تحت یک مجوز عمومی که به دلیل عدم اصلاحات انتخاباتی تمدید نشده بود، خاتمه دهند. این اقدام تلاش های ونزوئلا برای افزایش تولید و صادرات نفت را پیچیده می کند زیرا شرکت ها اکنون برای انجام تجارت با این کشور به مجوزهای فردی ایالات متحده نیاز دارند.

سال گذشته، PDVSA انتقال به ارزهای دیجیتال مانند USDT (Tether) را آغاز کرد و بازگشت تحریم‌های نفتی این انتقال را تسریع می‌کند. هدف کاهش ریسک مسدود شدن درآمدهای فروش در حساب های بانک های خارجی به دلیل تحریم ها است.

ارزهای دیجیتال می توانند تحریم ها را دور بزنند

پدرو تله‌آ، وزیر نفت ونزوئلا تأیید کرد که علیرغم تسلط دلار آمریکا بر معاملات نفتی جهانی، ارزهای دیجیتال می‌توانند برای برخی از قراردادها ترجیح داده شوند. چرخش PDVSA به ارزهای دیجیتال تا حدودی به دلیل رسوایی فساد مربوط به دریافتنی‌های حساب نشده به ارزش ۲۱ میلیارد دلار از تراکنش‌های قبلی با سایر ارزهای دیجیتال است.

مطالب مرتبط :   معرفی 10 اکوسیستم برتر بلاک‌چین

تحت رهبری Tellechea، صادرات نفت ونزوئلا افزایش یافته و در ماه مارس به بالاترین میزان در چهار سال گذشته یعنی ۹۰۰۰۰۰ بشکه در روز رسیده است. PDVSA بسیاری از معاملات نفت خام را به یک مدل قراردادی تغییر داده است که مستلزم پیش پرداخت به USDT برای نیمی از ارزش هر محموله است.

سرعت بخشیدن صادرات نفت با ارز دیجیتال در ونزوئلا به چه صورت است؟ ونزوئلا، به ویژه با بازگرداندن تحریم های ایالات متحده بر صنعت نفت،
 

علاوه بر این، PDVSA اکنون موظف است که مشتریان جدید، ارزهای دیجیتال را در یک کیف پول دیجیتال نگه دارند، حتی در قراردادهایی که به صراحت به استفاده از ارزهای دیجیتال اشاره نشده است. این الزام منجر به اتکا به واسطه‌ها برای برآورده کردن تقاضاهای تراکنش‌های رمزنگاری شده است.

استفاده از واسطه ها

در حالی که استفاده از واسطه ها می تواند به PDVSA برای دور زدن تحریم ها کمک کند، ممکن است منجر به دریافت سهم کمتری از درآمد نفتی این شرکت شود. علی‌رغم این چالش‌ها، وزیر Tellechea همچنان بر توانایی‌های تجاری و آمادگی تجاری PDVSA برای مدیریت بازگشت تحریم‌های ایالات متحده تکیه می‌کند.

با این حال، تحلیلگران نفتی پیش بینی می کنند که حتی اگر دولت آمریکا فورا مجوزهای فردی را صادر کند، تولید نفت، صادرات و درآمد ونزوئلا احتمالاً دچار رکود می شود. با این حال، وزیر Tellechea این دیدگاه را رد می کند و تأکید می کند که PDVSA آماده رسیدگی به تأثیر تحریم ها است.

نتیجه گیری :

ونزوئلا در تلاش است تا با اتکا به ارزهای دیجیتال برای صادرات نفت، اثرات منفی تحریم‌های جدید آمریکا بر صنعت نفت خود را خنثی کند. شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) در حال افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال مانند USDT برای فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی است.

مطالب مرتبط :   کاهش قیمت شیبا اینو پس از جابجایی نهنگ

مزایای استفاده از ارزهای دیجیتال در صنعت نفت :

  • کاهش خطر مسدود شدن درآمدهای حاصل از فروش نفت در حساب‌های بانکی خارجی به دلیل تحریم‌ها.
  • دور زدن تحریم‌ها و تسهیل معاملات با شرکای تجاری.
  • افزایش سرعت و کارایی تراکنش‌های مالی.

معایب استفاده از ارزهای دیجیتال در صنعت نفت :

  • نوسانات شدید قیمت ارزهای دیجیتال که می‌تواند ریسک معاملات را افزایش دهد.
  • پیچیدگی‌های فنی مرتبط با استفاده از ارزهای دیجیتال.
  • فقدان مقررات و زیرساخت‌های مناسب برای استفاده از ارزهای دیجیتال در مقیاس بزرگ.

استفاده از ارزهای دیجیتال توسط PDVSA یک راهبرد جدید برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و حفظ جریان صادرات نفت است. با این حال، این استراتژی با چالش‌هایی همراه است که باید برای موفقیت آن به طور موثر addressed شود.

منبع: en.coin-turk.com

Shares: